Program Adik-Adiku: Suatu Usaha Baik!

Malam tadi adik aku buka TV, tekan switch dia je..hehe…lepas tu buka channel TV1, aku pun kebetulan baru balik rumah tertengok, eh cerita apa ni? Oh! Rupanya pertandingan akhir program realiti TV Adik-Adikku anjuran JAKIM yg mana program ni bertujuan nak lahirkan pendakwah2 muda yg turut jadi pelapis bagi teruskan dakwah.

Teruja juga aku tengok adik2 yg masuk final mlm tadi..7 org semuanya..hebat2 belaka! Berpidato, baca alquran bertarannum, baca hadis, berpantun, menyanyi dan mcm2 la lagi…fuh! masyaALLAH..hebat anugerah ALLAH kepada diorang…memang tak patut dipersia-siakan kurnianNYA tu..

Keputusan pertandingan akhir ialah seperti berikut.

Muhammad Qayyim Nizar Sarimi

Muhammad Wajih Zakwan Hanif

Muhammad Wajih Zakwan Hanif (Juara), Muhammad Qayyim Nizar Sarimi (Naib Juara) dan Muhammad Annaim Yasim (Tempat Ketiga). Tahniah juga saya ucapkan kpd adik Muhammad Wajih Zakwan Bin Hanif yg merupakan juara bagi musim yg pertama. Memang sempoi persembahan dia! Yg paling hebat, dia berjaya buat kelainan dgn pakai pakaian mcm seorang magician tp berjaya sampaikan dakwahnya mlm tadi dgn cukup bergaya dan menambat hati juri danĀ  penonton.

Muhammad Annaim Yasim

Bkn menang kalah pertama utama kan? Ya! Mmg pun..Semuanya hebat2 belaka..anyway, akhir kata, semoga semua yg sertai tu bakal jadi pendakwah dan kita yg tak masuk pun mudah2han boleh contohi diorang walaupun kita lagi tua daripada diorang!

Tahniah kpd JAKIM & pihak2 lain yg bkerjasama atas pnganjuran program ni…yg dapat perhatian ramai juga…dapat tajaan hadiah pun byk…hehe….mmg ada kekurangan juga..tapi boleh diperbaiki..overall mmg ok la…teruskan program ni pada masa hadapan..yg penting jgn terlalu tekankan nak menang ok…Chaiyok! huhuhu…

About these ads

3 Responses to “Program Adik-Adiku: Suatu Usaha Baik!”

  1. program ni mmg bagus untuk budak2 zaman skrg..
    bila budak2 berdakwah,mcm menyerap ke dalam jiwa..
    memang menyentuh hati dan perasaan,nak2 masa adik qayyim tu..

  2. W’salam..insyaALLAH mudah2han..masalah nk buat program mcm ni bkn apa. tapi soal penaja, permintaan penonton dsb. Kalau RTM ni mungkin x berapa sgt pasal permintaan tu, tapi yg swasta mmg ikut permntaan pnonton n ada penaja.

  3. Salam. Diharapkan rancangan seperti ini lebih banyak diterbitkan oleh saluran televisyen Malaysia pada masa akan datang. Kita ketandusan rancangan seperti ini.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 136,752 other followers

%d bloggers like this: