Drama “Roda Kehidupan 2” – Episod 4

Dalam perjalanan ke bilik guru, Asyraaf berasa pelik dengan kelakuan Arif yang kelihatan seperti sedang geram dengannya.

Asyraaf: Apa hal ni, Arif? Pelik la aku tengok hang ni..
Arif: Dah buat salah tu mengaku sajalah…
Asyraaf: Salah? Salah apa pula ni ha?
Arif: Buat tak faham la pula pelajar yang dapat 9A PMR ni..Hang ni memang suka tengok aksi lucah ke?
Asyraaf: Aksi lucah? Arghh..apa hang cakap ni ha?! Jangan tuduh orang sebarangan pula!
Arif: Hmm…malas la aku nak cakap dengan hang…

Setibanya mereka berdua di bilik guru, mereka pun pergi berjumpa dengan Sir Ahmad Tarmizi.

Sir Ahmad Tarmizi: Asyraaf, VCD ni milik kamu ke?
Asyraaf: VCD apa pula ni, sir? Saya tak tahu menahu pun..
Arif: Haih..mengaku jelah..tak payah berdolak dalih pula..
Asyraaf: Wei..hang ni apasal ha? Buat apa aku nak mengaku benda yang bukan aku tak buat.
Sir Ahmad Tarnizi: Sudah..sudah..tak payah bertengkar pula di sini..korang kan kawan baik..

Asyraaf memandang Arif namun Arif menoleh mukanya ke tempat lain.

Asyraaf: Sir, kawan baik macam mana boleh tuduh kawan baik dia sendiri yang bukan-bukan?
Arif: Ceh..perasan diri sendiri tu baik..bermuka-muka…
Asyraaf: Jaga sikit mulut hang tu…entah siapa yang pengaruhi hang ni..

Di luar bilik guru, Anwar dan Syukri mencuri dengar perbualan yang berlaku di dalam bilik guru tersebut.

Anwar: Wah…dahsyat betul pertengkaran Arif dan Asyraaf..
Syukri: Tu la..aku pun tak sangka..hahaha..

Teacher Amelia ternampak mereka berdua lantas pergi menegur mereka.

Teacher Amelia: Apa hal korang berdua ni berada di sini? Tak ada kerja ke?
Anwar: Err…tak ada apa-apa teacher..tak mengapalah teacher kami balik kelas dulu ya.
Teacher Amelia: Ha..baguslah tu.. pergi balik cepat banyak..bukan cepat sikit..
Syukri: Baik teacher….jom..jom..

Sementara itu Sir Ahmad Tarmizi berasa geram melihat pertelingkahan antara Asyraaf dan Arif.

Sir Ahmad Tarmizi: Sudah..sudah..cukup..kamu berdua ni kan pengawas..sepatutnya kamu kena jaga la percakapan kamu..jangan la nak bertengkar tak pasal-pasal pula..
Teacher Amelia: Eh..apa hal ni sir?
Sir Ahmad Tarmizi: Ni ha..Arif jumpa VCD lucah dalam beg Asyraaf.
Teacher Amelia: Apa? Betul ke ni? Mesti kes khianat ni…

Tiba-tiba datang dua orang pelajar tingkatan 3 bernama Amirul dan Irfan.

Amirul: Sir..teacher..pagi tadi saya dengan Irfan ternampak dua orang pelajar tingkatan 4 kalau tak silap la letak ‘something’ dalam beg Abang Asyraaf..
Sir Ahmad Tarmizi: Ha…pula dah..siapa dua orang tu?
Irfan: Kalau tak silap salah seorangnya Anwar.
Amirul: Ya..Anwar..seorang lagi Syukri kalau tak silap.
Teacher Amelia: Oh..patut la diorang ada di luar bilik guru tadi..rupanya nak mengintip apa yang berlaku di sini..
Sir Ahmad Tarmizi: Diorang ada di luar sana ke?
Teacher Amelia: Tak..diorang dah balik kelas selepas saya tegur tadi..
Asyraaf: Puas hati sekarang Arif? Tuduh orang ikut sedap hati…Hmm..kalau tak ada apa-apa hal saya balik kelas dulu ya sir..teacher..

Asyraaf pun keluar dari bilik guru.Arif memanggil-manggilnya namun tidak dihiraukannya.

Sir Ahmad Tarmizi: Kamu ni pun satu..jangan la cepat terpengaruh atau percaya dengan kata-kata orang..mesti diorang yang beritahu kamu kan..
Arif: Ya..diorang yang beritahu saya..saya silap..sepatutnya saya lebih percayakan kawan baik saya..tak mengapalah sir..saya nak kejar Asyraaf..
Sir Ahmad Tarmizi: Ok..

Dalam perjalanan pulang ke kelas, Asyraaf bertemu dengan Anwar dan Syukri.

Anwar: Eh..apasal pengawas baru ni serius semacam je..bergaduh dengan orang erk..
Asyraaf: Tak payah tunjuk baik la..macam la aku tak tahu korang yang letak VCD lucah tu dalam beg aku…
Syukri: Ha!!tau tak pa..memang kami tak puas hati dengan hang dari duluuuu lagi..belah la perasan diri tu baik konon…boleh belah la..

Ketika itu datang Amar dan Faiz yang kebetulan ternampak perbualan mereka bertiga.

Amar: Bising-bising apa ni ha?
Faiz: Asyraaf, ada apa ni?
Asyraaf: Tak ada apa-apa..saja je sembang-sembang..
Faiz: Tak payah berbohong la..cara ana tengok korang pun tau bukan sembang baik-baik pun.

Pada ketika itu juga datang Arif yang berlari menuju ke arah mereka.

Arif: Huh..Asyraaf..aku minta maaf banyak-banyak pada hang..
Amar: Minta maaf? Apa hal pula ni ha?

Asyraaf tidak menghiraukan apa yang dikatakan oleh Arif dan Amar dan terus berdiam diri.Perkara tersebut menbuatkan Amar dan Faiz kehairanan melihat Asyraaf dan Arif sebaliknya Anwar dan Syukri pula tersenyum.

Bersambung….

Dalam perjalanan ke bilik guru, Asyraaf berasa pelik dengan kelakuan Arif yang kelihatan seperti sedang geram dengannya.

Asyraaf: Apa hal ni, Arif? Pelik la aku tengok hang ni..

Arif: Dah buat salah tu mengaku sajalah…

Asyraaf: Salah? Salah apa pula ni ha?

Arif: Buat tak faham la pula pelajar yang dapat 9A PMR ni..Hang ni memang suka tengok aksi lucah ke?

Asyraaf: Aksi lucah? Arghh..apa hang cakap ni ha?! Jangan tuduh orang sebarangan pula!

Arif: Hmm…malas la aku nak cakap dengan hang…

Setibanya mereka berdua di bilik guru, mereka pun pergi berjumpa dengan Sir Ahmad Tarmizi.

Sir Ahmad Tarmizi: Asyraaf, VCD ni milik kamu ke?

Asyraaf: VCD apa pula ni, sir? Saya tak tahu menahu pun..

Arif: Haih..mengaku jelah..tak payah berdolak dalih pula..

Asyraaf: Wei..hang ni apasal ha? Buat apa aku nak mengaku benda yang bukan aku tak buat.

Sir Ahmad Tarnizi: Sudah..sudah..tak payah bertengkar pula di sini..korang kan kawan baik..

Asyraaf memandang Arif namun Arif menoleh mukanya ke tempat lain.

Asyraaf: Sir, kawan baik macam mana boleh tuduh kawan baik dia sendiri yang bukan-bukan?

Arif: Ceh..perasan diri sendiri tu baik..bermuka-muka…

Asyraaf: Jaga sikit mulut hang tu…entah siapa yang pengaruhi hang ni..

Di luar bilik guru, Anwar dan Syukri mencuri dengar perbualan yang berlaku di dalam bilik guru tersebut.

Anwar: Wah…dahsyat betul pertengkaran Arif dan Asyraaf..

Syukri: Tu la..aku pun tak sangka..hahaha..

Teacher Amelia ternampak mereka berdua lantas pergi menegur mereka.

Teacher Amelia: Apa hal korang berdua ni berada di sini? Tak ada kerja ke?

Anwar: Err…tak ada apa-apa teacher..tak mengapalah teacher kami balik kelas dulu ya.

Teacher Amelia: Ha..baguslah tu.. pergi balik cepat banyak..bukan cepat sikit..

Syukri: Baik teacher….jom..jom..

Sementara itu Sir Ahmad Tarmizi berasa geram melihat pertelingkahan antara Asyraaf dan Arif.

Sir Ahmad Tarmizi: Sudah..sudah..cukup..kamu berdua ni kan pengawas..sepatutnya kamu kena jaga la percakapan kamu..jangan la nak bertengkar tak pasal-pasal pula..

Teacher Amelia: Eh..apa hal ni sir?

Sir Ahmad Tarmizi: Ni ha..Arif jumpa VCD lucah dalam beg Asyraaf.

Teacher Amelia: Apa? Betul ke ni? Mesti kes khianat ni…

Tiba-tiba datang dua orang pelajar tingkatan 3 bernama Amirul dan Irfan.

Amirul: Sir..teacher..pagi tadi saya dengan Irfan ternampak dua orang pelajar tingkatan 4 kalau tak silap la letak ‘something’ dalam beg Abang Asyraaf..

Sir Ahmad Tarmizi: Ha…pula dah..siapa dua orang tu?

Irfan: Kalau tak silap salah seorangnya Anwar.

Amirul: Ya..Anwar..seorang lagi Syukri kalau tak silap.

Teacher Amelia: Oh..patut la diorang ada di luar bilik guru tadi..rupanya nak mengintip apa yang berlaku di sini..

Sir Ahmad Tarmizi: Diorang ada di luar sana ke?

Teacher Amelia: Tak..diorang dah balik kelas selepas saya tegur tadi..

Asyraaf: Puas hati sekarang Arif? Tuduh orang ikut sedap hati…Hmm..kalau tak ada apa-apa hal saya balik kelas dulu ya sir..teacher..

Asyraaf pun keluar dari bilik guru.Arif memanggil-manggilnya namun tidak dihiraukannya.

Sir Ahmad Tarmizi: Kamu ni pun satu..jangan la cepat terpengaruh atau percaya dengan kata-kata orang..mesti diorang yang beritahu kamu kan..

Arif: Ya..diorang yang beritahu saya..saya silap..sepatutnya saya lebih percayakan kawan baik saya..tak mengapalah sir..saya nak kejar Asyraaf..

Sir Ahmad Tarmizi: Ok..

Dalam perjalanan pulang ke kelas, Asyraaf bertemu dengan Anwar dan Syukri.

Anwar: Eh..apasal pengawas baru ni serius semacam je..bergaduh dengan orang erk..

Asyraaf: Tak payah tunjuk baik la..macam la aku tak tahu korang yang letak VCD lucah tu dalam beg aku…

Syukri: Ha!!tau tak pa..memang kami tak puas hati dengan hang dari duluuuu lagi..belah la perasan diri tu baik konon…boleh belah la..

Ketika itu datang Amar dan Faiz yang kebetulan ternampak perbualan mereka bertiga.

Amar: Bising-bising apa ni ha?

Faiz: Asyraaf, ada apa ni?

Asyraaf: Tak ada apa-apa..saja je sembang-sembang..

Faiz: Tak payah berbohong la..cara ana tengok korang pun tau bukan sembang baik-baik pun.

Pada ketika itu juga datang Arif yang berlari menuju ke arah mereka.

Arif: Huh..Asyraaf..aku minta maaf banyak-banyak pada hang..

Amar: Minta maaf? Apa hal pula ni ha?

Asyraaf tidak menghiraukan apa yang dikatakan oleh Arif dan Amar dan terus berdiam diri.Perkara tersebut menbuatkan Amar dan Faiz kehairanan melihat Asyraaf dan Arif sebaliknya Anwar dan Syukri pula tersenyum.

Bersambung….

Bagi komen sikit...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: