Drama “Roda Kehidupan 2” – Episod 22

Selepas Amirul Imtiyaz menghubungi Asyraaf Fauzan, kelihatan Adibah, Hafiz dan Arif menunggu ulasan Amirul.

Amirul(trsenyum): Err…knpa korang ni? Takut aku tngok…mcm aku jadi pnjenayah pula..he3…
Adibah(serius) : Hek eleh..dia ni…wei..kami tnggu nk dgr la apa yg Asyraaf britahu hg…
Amirul: Ohhh…ok2…la..ingatkan dah dngar apa yg aku cakap dkat dia dah cukup…
Arif(marah): Haihh..byk songeh betul dia ni…britahu sdah la oi…
Amirul: He..ok2…atuk dia sakit…jatuh kt masjid..tulang retak so kna operate..so dia kna balik kmpung la…bkn saja2 x nak dtg kelas ke apa..
Hafiz(simpati): Ohh…bgitu…kejap lagi kita tlg britahu Cikgu Lutfi k…takpa aku yg cakap..huhu…
Amirul: Eh..rajin benor pula kwn kita ni aih…x pa..dia dah msg dah dkt cikgu…he3….
Adibah: Amboi…bgus btul dia tu noo…
Arif: Ala..biasa la dia tu…sama je mcm arwah abg dia….
Amirul(murung): Hmmmmm….
Hafiz: La..knpa dgn hg ni? Tadi bkn main ceriaa…ni tetiba sedih apasal pula?
Amirul: Aku sbnarnya tringin sgt…nak kenal abg Asyraaf tu…dah dgr ramai org juga puji dia…cikgu2 pun….
Adibah: Ala..mirul…klau hg nk tahu abg dia mcm mana, hg bg rapat sgguh2 dgn dia..dia tu x byk beza pun dgn abg dia…trust me! He..
Arif: Ha..btul la pa dibah kata tu…org mati xkan kembali dh ke dunia..alam barzakh tu pmisah antara dunia n akhirat..mksud barzakh sndiri pun brmaksud benteng…
Hafiz: Amboi…Sheikh Arif..hebat! huhu….

Kemudian datang Cikgu Lutfi, masuk ke dalam makmal Biologi. Jam menunjukkan waktu sekarang 9.02 pagi.

Cikgu Lutfi(brkerut dahi): Aikk…xkan ramai ni saja yg ada? Mana yg lain2?
Adibah: Ala….cikgu jgn buat pelik…diorg n guna jam melayu..kami jam islam..huhu…
Amirul: Betul3…tapi x best la kawan baik kami x dapat dtg…
Cikgu Lutfi: Siapa? Asyraaf? Simpati juga saya dkt dia…apapun tu la dugaan…
Hafiz: Hmm..tu la..kesian saya dkat dia….
Cikgu Lutfi: Hmm…kita tunggu sampai 9.15…then start terus..ni nak bagi buku modul latihan krtas 3…
Arif: Hah…krja rmah cuti sek ke ni? Byknyaa……
Cikgu Lutfi: Kamu kena buat smpai hypothesis jaa….yg lepas tu x pyh lagi…buat no 1 hingga 10 je…tapi bkn dlm ni..kna buat dlm buku latihan lain yg ni….smuanya RM2 kna byr….
Hafiz: Aikk..x kan semua ni RM2 ja?
Cikgu Lutfi: Klau RM2 ni pun belum tentu smua pakat byar habis cepat, xpa la yg lain kira saya belanja….
Amirul(senyum): Baiknya cikgu..sbb tu dlm islam, cikgu2 sgt mulia dan hebat! He3….
Adibah: Amboii…nk bodek cikgu ke?
Amirul: Hahh…mulut cap belon! He3…..

Pada petang itu, Arif dan Hafiz pergi ke perputakaan untuk mengulangkaji pelajaran.

Arif(brkerut dahi): Sejak Asyraaf kenal Amirul, tngok dia rapat dgn Amirul drpd kita…
Hafiz(trcengang): Apa mksud hg sbnarnya ni?
Arif: Mksud aku, sjak kita knal mirul, Asyraaf buat kita mcm bkn kwn baik dia dh..lain drpd dulu…
Hafiz: Ya ALLAH…apa la yg ada dlm fikiran hg ni ha? X patut la hg prasangka bruk dgn diorg..klau ya pun, bkn mksudnya diorg buat x kisah dkt hg…..
Arif: Mmg la…tp tngok mcm…
Hafiz: cukup3…bkn aku nk defend diorg..bkn nk dfend hg…mcm ni..mudah crita…kita kna brprasangka baik dgn org lain..thats mean diiringi sma la dgn rasa wspada…apa guna hg prasangka bruk dgn diorg? Hg nk kruhkan hbungan prsahabtan hg ni?
Arif: Bkn bgitu mksud aku..tp apa guna aku rapat dgn org yg x nak rapat dgn aku?
Hafiz: Ya ALLAH..hg ni la….hg ni suka fikir ngatif sgt la….jgn  suka fikir ngatif…bkn x boleh fikir ngatif…tp biar brtempat la….tp suka fkir ngatif lg byk ksan ngtfnya drpd pstif..sma juga psitif, lg byk ksan pstifnya drpd ngatif..
Arif: La…tp apa aku ckap tu betul kan? Kan?
Hafiz: Mcm ni la…kita x pyh sibuk sgt nak kata siapa betul siapa salah…yg pastinya insan x smpurna noo…so psti kita ada btul ada salah..so sbb tu kita dianjurkan utk brsgka baik dgn org….

Keesokan harinya, Asyraaf menghubungi Amirul untuk mengetahui perkembangan bengkel di sekolah.

Asyraaf: So mcm mana shbatku? Ada apa2 cite yg pnting?
Amirul: Ada..crita ayat2 cinta ke ketika cinta brtasbih…ha3…..
Asyraaf: Hg ni laa…..aku serius..x mlawak pun la….
Amirul: Alaa..jgn snsitif sgt .mmg la hg snstif..tp jgn la aku nk mlawak sikit pn x bleh…
Asyraaf: Aku tgh sdih skit psl atuk aku..pastu  pnteng bgkel….pstu tringat kt arwah abg aku pula.
Amirul: Ohhh..sori2….aku x tahu….em…ni bio je agknya yg ada krja..cikgu ada bg modul latihan krtas 3 utk buat masa cuti sek….
Asyraaf: Thanks 4 da info ek..hehe…nanti aku balik prlis , aku nk pnjam phtstat yg hg bleh x?
Amirul: Yeah!! Sure…he3….

Bersambung…..

2 Responses to “Drama “Roda Kehidupan 2” – Episod 22”

  1. Boleh aja dong…ngak ada masalah =)

  2. nice post gan..
    salam kenal …
    bisa tukeran link ??
    di tunggu kunjungan baliknya …

    ======================================
    buat yang suka download film gratis atau apa aja yang gratis.. maen2lah ke
    forumom[dot]com[/]free (slash free nya jangan lupa.. musti kebawa, kalo ngga ntar nyasar :D)

    kalo mau dl videonya .. ada di silenceforum dot blogspot dot com coba aja

Bagi komen sikit...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: