Drama “Roda Kehidupan 2” – Episod 24

https://ordinaryguy92.files.wordpress.com/2010/04/drama.png?w=150&h=132

Arif berasa amat geram dengan perbuatan Anwar dan Syukri yang jelas mencemarkan nama baik SMK Agama Ibnu Taimiyah. Dia cuba ditenangkan oleh Hafiz , sementara Asyraaf dan Amirul cuma mendiamkan diri.

Syukri: Aku mlas la nak bertekak dgn pengawas2 ni…buang masa je…tambah2 dgn sorg yg jenis penyibuk tu…mcm abg dia..dua kali lima..enam tmbah empat!
Anwar: Hahahaha…betul3….aku sokong 200%!

Kata-kata Syukri jelas mencabar kesabaran Asyraaf Fauzan. Dia lantas menolak Syukri tetapi tidak kuat kerana tidak mahu Syukri terjatuh.

Asyraaf: Hang ni bleh x jgn jadi kurang ajar?! Hang nak hina, kutuk aku, ok fine. Aku x kisah…tapi hang jgn sskali kutuk arwah abg aku!
Amirul: Sabar Asyraaf…sabar byk2….
Syukri: Hohoho…marah nmpaknya kwn kita ni…ingatkan iman kuat!
Hafiz: Soal iman kuat ke x kuat, hang x perlu ulas ok…tu bkn kerja hang.Lagipun fitrahnya insan x bisa lari drpd wt salah.
Anwar: Haha..ketua tingkatan 4 Ali nk defend kwn baik dia pula dh!
Arif: Aku rasa baik kita belah dari sini..makan dkt tmpat lain…sblum aku hilang sabar dgn dorg ni….
Syukri: Shuhh..shuuhh..belah..belah!

Lantas mereka berempat meninggalkan Anwar dan Syukri bersama 2 perempuan itu.

Amirul: Hang byk2 sabar Asyraaf ea…wt x tahu je apa dorg cakap tu.
Asyraaf: Selama ni aku byk dah dgn dorg…aku bleh terima dorg nk maki hamun, kutuk aku apa semua la…tp aku mmg x bleh terima dorg nak ktuk arwah abg aku!
Arif: Kami faham apa hg rasa tu..kami tahu hg mmg sayangkan arwah abg hg..sbb tu hg marah betul2 tadi…
Hafiz: Ok..bro..relax ok! Jom2..aku lapar dah ni…korg xkan x lapar?
Amirul: He3…lapar la juga..nak pergi mkn dkt mana ni?
Arif: Mana2 gerai or kedai mkn yg kita jumpa..kita mkn dkt situ….huhu…

Sementara itu, Anwar dan Syukri berbual sesama mereka.

Anwar: Aku geraaaammm sgt2 dgn si Asyraaf tu. Rasa mcm nak bunuh dia je…
Syukri: Hahhhh..hg nk bunuh dia? Really?
Anwar: Hmm..aku cakap je la..apsl? hg ada hati nk bunuh dia ke?
Syukri: Hahaha…klau ikut hati aku, mmg aku nk ambil pistol, tmbak dia! Biar mati terus!
Anwar: Fuhh…hg ni biar betul?
Syukri: Lorhhh…ada ke aku gelak ke apa..x ada kan?
Anwar: Aku benci dkt Si Asyraaf tu pn…x la sampai rasa nak bunuh dia….tp kdg2 rasa nk bunuh dia juga…sbb?
Syukri: Hahhh…ckap dkt org…dia pn sama je! X pe la…sbenarnya aku x puas hati la dgn kmunculan Amirul Imtiyaz tu…
Anwar: Apsal pula dgn dia tu? Cool je aku tgok dia…x la emo sgt mcm si Asyraaf tu.
Syukri: Aku x puas hati la…tgok dia rapat sgt dgn Asyraaf!
Anwar: Hahhh..pastu hg nk bunuh Amirul tu sama?
Syukri: Ahaa…soalan yg menarik! Bagi aku, aku x nak bunuh Asyraaf tp Amirul!
Anwar: Whaaatt??! Amirul?! But why?
Syukri: Hohoho…dgr la explaination aku dulu…klau bunuh 2 org, rasa kejam sgt. So kena pilih salah satu laa….klau bnuh kwn rapat Asyraaf tu, hahhh..sure Asyraaf seksa giler dgn pmergiaannya! Mcm pmergian abg dia dulu….fuhh..sedihh giler dia aku tgok…hohoho….
Anwar: Fulamak! Hebat juga eaa pemikiran hg ni! Huhuhu….
Syukri: Well..that’s me! Hehe…

Bersambung…….

Bagi komen sikit...

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: