“Aku rasa nak jadi ahli politik la!”

Menarik dak tajuk? haha.

Tak? K sentap rasa. Huhu.

Hmm.. tajuk ni gimik je sebenarnya.

Okay.. Lama sebenarnya tak update blog, hampir sebulan dah.

Ahaaa…

Nak share beberapa quote, mafhum kenalan aku (ahli keluarga, saudara mara atau kawan2):

Belajaq elok2, jangan nanti tukaq course lagi pulak naa. Dah 6 tahun nuu kat UIA. Tak malu ka kat junior2

Betul ke nak ambil psikologi ni? susah woi, paling susah among major social/human sciences

Aku rasa hang kena ambil political science la instead of psychology, nampak ada gaya boleh jadi politician

Biaq betoi psychology? Bukan hang pakar maths ka? Serius la doh ambik psikologi

Meh aku nak respon secara terbuka dan umum pasal bidang ni.

Selama ni memang aku sentiasa kritikal pasal bidang yang aku ambil ni.

Serius… memang banyak kali terfikir nak tukar ke sains politik dan jadi aktivis politik.

Yelah.. Tengok politicians kat Malaysia ni majoriti macam tak boleh nak harap. kan? haha.

Tapi.. Tapi.. Tapi…

Semakin lama aku berfikir dan berdebat dengan diri sendiri, semakin kuat pendirian aku untuk setia dengan kebenaran.. Eh.. silap.. setia dengan psikologi.

image

Carry marks intro to political science vs psychology

Sebab tu aku dah impian yang agak jelas (yeke jelas?)

InsyaAllah, aku nak jadi ahli psikologi jenayah, dengan harapan dapat menyumbang kepada masyarakat dari aspek dakwah & tarbiah (umum sangat kan? hehe)

Dan.. antara inisiatif awal ke arah tu adalah aku akan ambil minor in laws insyaAllah, bermula next sem (dengan subjek Malaysian Legal System).

Eh.. apa kaitan criminal psychology dengan laws?

Lu fikir la sendiri, gua dah malas nak taip dah ni. Haha. (Sorry kalau bunyi kuajaq)

Terima kasih la sebab sudi baca (sedih taip takde orang baca, haha).

Moga Allah sentiasa ampuni dosa kita, dan rahmati hidup kita di dunia yang sementara ni. amiin.

Bagi komen sikit...

