Tarbiah as a trust from Allah

Posted in Coretan Kehidupan on 30 April 2016 by Ahmad Kamil

As teachers, we have big responsibilities for each student that we teach in schools.

But.. is it only applicable to those who are teachers?

No!

It is actually(?) same goes to each person who is willingly joining our usrah/halaqah as our mutarobbi.

Even tough it is the one in the name of study circle, we as murobbi/naqib/facilitator, should realize that it is an amaanah from Allah to educate and facilitate students in our section(s) to become better persons, in view of realizing our purpose of life to become ‘abid and khalifah.

Memorable photo during Street Dakwah & Tarbiah @ 24 April 2016 combining 2 sections form study circle 1 & 2

It is tough.

Yes!
I feel it!
I admit it!

Have we forgotten that we have Allah who are have power on everything?

Hence, it is to Allah the one and only, the ultimate source of wills that we pray for.

There is neither might nor power except with Allah.

May Allah always forgive and help us, amen.

Raja Ahmad Kamil Bin Raja Sulaiman
Kangar, Perlis
30th April 2016 @ 1.07 am

Advertisements

Cerpen “Aku dan bukan Aku 2” – Bahagian 2

Posted in Karya Bersiri on 8 April 2016 by Ahmad Kamil

Amir, where is Akmal? I have not met him since last two days I guess“, tanya Nasri kepada Amirullah, roommate Akmal.
I’m not sure. What I know he is very busy with so many commitment. Usually, I notice him going out early in the morning around 8 , then returning to room at 12 or 1 am“, jawab Amirullah.
Fuh, seriously, bro? I’m wondering whether it affects his studies or not“, kata Nasri.
I don’t worry about it, Nasri. Do you know he got 24.5 out of 30 for mid term exams of intro to psychology?  He shared it in his Facebook’s private account“, balas Amirullah.
Really? That’s really great! It is hard to find someone who are active in non-academic activities, but also can perform well in academic“, kata Nasri.
I’m quite impressed when he even created Whatsapp group for our room, you know? haha“, ketawa Amirullah.

Continue reading

[Analisis] Kongres Rakyat 2016 @ 27 Mac 2016

Posted in Isu Semasa on 6 April 2016 by Ahmad Kamil

Rare gathering: The allies mingle uncomfortably at the Citizens’ Congress in Shah Alam.

DATUK Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail was a notable no-show at the inaugural gathering of the Citizens’ Congress as the group spearheaded by Tun Dr Mahathir Mohamad is now known.

She is not opposed to the group, but her support has been rather muted.

The PKR president was at a wedding reception and as two young PKR leaders escorted her to her car, they told her that Dr Mahathir was willing to meet her.

She merely smiled her famous Mona Lisa smile.

When pressed on whether she would be at the gathering, she murmured something along the lines that there was no need because the deputy president (Selangor Mentri Besar Datuk Seri Azmin Ali) would be there.

The lady they call Kak Wan is not ready to forgive or forget what Dr Mahathir did to her husband and especially the impact of his action on her children.

It did not matter that Datuk Seri Anwar Ibrahim had given his whole-hearted support to his nemesis. Kak Wan is not budging as yet.

Continue reading

Cerpen “Aku dan Bukan Aku 2” – Bahagian 1

Posted in Karya Bersiri on 1 April 2016 by Ahmad Kamil

Akmal, 24.5. Congratulations“, kata Dr Ammar Azfar.

Akmal tersenyum keseorangan, bersandar di tiang al-Banna, Masjid UIAM Gombak, seusai solat Asar. Dia disapa oleh Abang Halim, membuatkannya sedikit terkejut.

Amboi, enta fikir apa tu sampai senyum sorang-sorang ni, akhi?”, tanya Abang Halim.
Ada la akhi. Hehe“, jawab Akmal.
By the way, tahniah akhi untuk markah intro to psychology. Mantap enta“, balas Abang Halim.
Alhamdulillah, ni semua nikmat daripada Allah, akhi. Huhu. Ana biasa-biasa je. Eh macam na boleh tau?“, kata Akmal sambil tersenyum lebar.
Ala.. Dari Facebook enta la. Hehe. InsyaAllah, ana yakin enta boleh pergi jauh ni kalau kekalkan momentum dan niat yang benar dan jelas“, kata Abang Halim.

Continue reading

ISIS: Organisasi Skim Cepat Kaya? – Abdul Rahman Shah

Posted in Isu Semasa on 27 March 2016 by Ahmad Kamil

Fenomena kumpulan militan Negara Islam Syria dan Iraq (Isis) atau Isil atau Is menjadi isu nasional sejak akhir-akhir ini kerana di katakan rakyat Malaysia juga berjuang bersama mereka. Beberapa gambar dan video yang dikatakan sebagai ahli Isis yang bertandang dari Malaysia sudah tersebar luas di media sosial.

Ada yang memuji mereka kerana berjihad, ada yang mengkritik mereka sebagai delusional, dan ada juga yang tidak tahu untuk berkata apa, sebab isu Isis ini sangat kompleks, mendalam dan pelik.

Kenapa pelik? Kerajaan-kerajaan di Eropah dan Amerika kini mula menghantar geran yang besar kepada universiti-universiti untuk mengkaji fenomena ini, kenapa rakyat mereka, yang menganuti Islam terutama, sedang lari dari hidup yang “agak” baik, untuk menyertai kumpulan militan yang haus darah?

Continue reading

“Why so serious, brother?”

Posted in Karya Bersiri on 18 March 2016 by Ahmad Kamil

Kau apa hal ni, Kamal? Ok ke?“, tanya Fikri.
Okay je. Kenapa kau tanya gitu?“, tanya Kamal pula.
“Bukan apa. Tengok kau nampak lain macam je“, kata Fikri.
Fuh, mantap la kau ni fik. Memang kawan baik aku betul. Huhu“, balas Kamal.

Kamal pun menceritakan tentang perkara yang berlaku, sehingga membuatkan riak wajahnya sedikit sebanyak berubah, dari yang selalu ceria dan senyum, kepada sedikit muram.

Continue reading

Tak tahu nak letak tajuk apa

Posted in Coretan Kehidupan on 4 January 2016 by Ahmad Kamil

Haha. Serius tak tahu nak letak tajuk apa. Ada la satu dua nama, tapi tak berkenan nak letak.

Apapun, selamat tahun baru masihi 2016! Semoga diri kita sentiasa dalam rahmat dan keredhaan Allah.

image

Photo di Tune Hotel dua hari lepas

Kebaikan mampu dibuat oleh orang ‘baik’ dan orang ‘jahat’. Namun, menjauhi keburukan hanya dapat dilakukan oleh orang yang jujur.

Nothing good to say? Then, say nothing.

Semoga kita di sisi Allah lebih baik daripada sangkaan dan pandangan manusia. Semoga Allah ampuni keterlanjuran kita dalam kehidupan yang sementara ini. Amin.

%d bloggers like this: